Vrouw met Hamer

Een schaatsvereniging draait op vele vrijwilligers

Een schaatsvereniging draait op vele vrijwilligers, die binnen een vereniging in meer of mindere mate op de voor- of juist achtergrond actief zijn. We hebben veel vrijwilligers en daar ben ik erg trots op en blij mee, maar toch moet ik als voorzitter constateren dat het steeds moeilijker wordt om alle “functies” om de vereniging draaiende te houden bezet te krijgen. En tja…. daar begint voor mij de overpeinzing. Waardoor komt dit? Heeft dit iets te maken met de maatschappij, de verenigingen of juist onze vereniging? Hoe het ook zij, langs deze weg wil ik jullie deelgenoot maken van mijn “struggle”….. We missen op dit moment namelijk twee bestuursleden:

-    Bestuurslid in de jeugdcommissie
-    Bestuurslid voor de redactiecommissie

Tijdens de laatste Algemene Ledenvergadering zijn Maartje Bekkers en Willem Gorter als bestuursleden afgetreden, deze twee functies zijn tot op heden nog niet ingevuld.
De functie van Maartje wordt binnen de jeugdcommissie tijdelijk ingevuld doordat één van de commissieleden bij de bestuursvergaderingen aanwezig zal zijn als linking pin tussen de jeugdcommissie en het bestuur.
De tijdelijke oplossing is goed en borgt een contact tussen het bestuur en de jeugdcommissie.
Maar het is wenselijk dat er op korte termijn iemand naar voren treed die als voorzitter de jeugdcommissie wilt sturen en begeleiden en de commissie tevens vertegenwoordigd als bestuurslid in het algemeen bestuur van de vereniging.
Willem heeft tijdens de algemene ledenvergadering aangegeven achter de schermen nog wel bezig te blijven met de website en De Vijfslag tot er een opvolger is gevonden. Maar ook dit is niet de ideale oplossing (hoezeer ik het ook waardeer dat hij me nog af en toe een reminder stuurt dat ik een stukje mag schrijven voor “de vrouw met de hamer”). In een tijd dat social media en internet steeds actiever wordt is het goed om ook als bestuur hierover geïnformeerd te blijven en actief mee te gaan in deze ontwikkeling. Wie wil de uitdaging aangaan om het prachtige werk van Willem voort te zetten en de “communicatiebegeleider” te zijn tussen alle commissies, bestuur, website en Vijfslag? Laat het me weten!
Ik weet dat soms problemen vanzelf lijken op te lossen, maar ik denk dat je soms ook een probleem moet delen om hem op te kunnen lossen. Ik denk dat dit er één van is. We vieren bijna ons dertig jarig jubileum, we zijn op vele fronten een gezonde, gezellige vereniging, maar missen op dit moment twee cruciale plekken bestuursleden die we echt hard nodig hebben! Ben jij de persoon die we zoeken of weet je iemand uit je omgeving? Laat het me weten! Wil je er meer van weten? Vraag het me!

Misschien tot 11 februari  tijdens het schaatsfestijn in Hoorn!

Groet,

Esther