Vrouw met Hamer

Ik krijg wel eens te horen

Ik krijg wel eens te horen dat het lettertype van sommige stukken in de Vijfslag soms iets te klein is. Tijdens de ALV hoor ik bijvoorbeeld dat de notulen in de Vijfslag net iets te klein zijn om met het blote oog te kunnen lezen. Maar ook over mijn “vrouw met de hamer” krijg ik soms te horen dat het lettertype soms wel erg klein is. Het eerste kunnen we enigszins wegnemen door ook de notulen op de website te plaatsen, maar mijn “vrouw met de hamer” is alleen op te lossen als ik minder uitgebreid schrijf. Want het mooiste is als dit stukje op één pagina past, dus hoe langer mijn verhaal: hoe kleiner het lettertype. Mijn doel voor deze keer is dan ook: een korte, maar krachtige “vrouw met de hamer”!
Dit wordt wel meteen een uitdaging voor me.  Want als ik ergens minder goed in ben is dit het wel. Neem nu alleen al onze bestuursvergaderingen. Ik streef ernaar hem altijd kort en krachtig te houden, zonder details uit het oog te verliezen en iedereen zijn verhaal te kunnen laten doen. En dat alles gegoten in een gezellige avond samen zijn, want tja we doen het allemaal vrijwillig en die gezelligheid geeft gewoon net dat beetje extra. En daar zit dus weer mijn bottelnek, want door het gezellige (vaak nuttige) geklets, lopen de vergaderingen toch altijd “ietsje” uit. Tijdens het zeilseizoen komt het wel eens voor dat ik “even” op de haven ga kijken. Dat “even” wordt vaak wat langer en als ik dan binnen het uur weer thuis ben heb ik het nog aardig goed gedaan al zeg ik het zelf. Want altijd kom ik wel praters tegen en tja, dan klets ik weer even bij en voor dat ik het weet is het toch weer later dan ik dacht.
Morgen (nu ik dit stukje schrijf is het 31 maart) is de clubavond en gezien mijn man zaterdag een zware roeiwedstrijd heeft hebben we besloten dat ik deze keer alleen ga. Want… ik kan wel zeggen dat we “even” gaan. Maar we weten allebei dat als ik gezellig sta te kletsen het zomaar toch opeens later is dan verwacht en tja… in dit geval is dat niet handig. Gelukkig is het nog nooit voorgekomen dat het zo uit de hand liep, dat hij uiteindelijk zonder mij is vertrokken (alom respect dus voor hem hoor). Mijn volgende doel is dan ook dat ik dat ook zo houdt. En daarom sluit ik bij deze mijn “vrouw met de hamer af”, zodat ik mijn eerste doel (een verkorte versie) redelijk heb gehaald en me dus weer op een nieuw doel kan richten.
Iedereen een super goede zomer, rust uit, geniet en zorg voor een gezond lichaam en geest.

Groet,
Esther