Vrouw met Hamer
Van schaatsen naar skeeleren, fietsen en hardlopen.
Tja, en toen konden de schaatsen alweer in het vet… Alweer een seizoen voorbij, een schaatsseizoen waarin weer nieuwe (persoonlijke) records zijn gereden, nieuwe technieken zijn aangeleerd, de conditie is verhoogd en menige kilometer op natuurijs is gereden. Wat heb ik er weer van genoten, maar ik heb ook wel weer zin in de komende tijd waarin we weer volop gaan skeeleren, fietsen en hardlopen.In mijn vorige “vrouw met de hamer” had ik geschreven over de wedstrijden in Hoorn en de clubkampioenschappen. Twee bijzondere wedstrijden al zeg ik het zelf. Met name omdat er bij deze wedstrijden vooral rijders van de eigen club rijden en het dan altijd gezellig bijpraten is langs de baan. Iedereen probeert zo hard hij kan te rijden (dat doen ze natuurlijk altijd, maar bij deze wedstrijden lijkt het er wel op of men nog even extra zijn best doet) en de trainers, begeleiders en ouders proberen daar nog extra bij te helpen door te coachen, aan te moedigen en de juiste voeding. Wat een prachtig samenspel. Een wedstrijd is pas echt af als ook de randvoorwaarden van jury, tijdwaarneming, wedstrijdleider, starter etc aanwezig is. Iedereen zet zijn beste beentje voor en wat is het mooi om te zien wat een mooi samenspel het dan uiteindelijk wordt. Het blijft nog altijd genieten al zeg ik het zelf dat het zo een gezamenlijk gebeuren blijft dat schaatsen. Ook al is het misschien een sport dat onder de individuele sporten valt. Ik hoop dat we dat gevoel ook weer in de zomer kunnen doorzetten door gezamenlijk verder te werken aan onze condities door het fietsen, skeeleren in Baambrugge en hardlopen in het bos. Ik verwijs naar de website en deze vijfslag voor meer informatie over de activiteiten die deze zomer plaatsvinden voor wedstrijdrijders, recreanten en jeugd.
Tot slot wil ik afsluiten met een leuk bericht: ik heb begrepen dat onze vereniging de afgelopen tijd is uitgegroeid tot één van de grootste verenigingen van de Jaap Edenbaan: we staan op de tweede plaats na de HCA. Dit is een mooie prestatie die we hebben neergezet. Allen gefeliciteerd!
Ik wens jullie allen een mooie zomer en mogelijk treffen we elkaar op de fiets ergens in de regio.
Groet,
Esther van der Heijde