Vrouw met Hamer

De aarde wordt warmer en ons klimaat is aan het veranderen.

Maar… hoe het zit, zit het, inmiddels is dit wel de tweede winter op rij dat we flink onze rondjes op natuurijs kunnen schaatsen. Wat is het genieten zeg!

Het winterweer heeft ons alweer veel plezier gebracht. Ik heb al vele toerschaatsrijders op het natuurijs gezien. Twee ervan hebben zelfs de voorpagina van de Gooi en Eemlander gehaald met een prachtige kleurenfoto.
Ook de jeugdschaatsers waren op het natuurijs te vinden. We hebben op de buitenbaan van Nederhorst den Berg geschaatst. Helaas ging het voor de zaterdaggroep niet door, de weersomstandigheden waren echt te slecht. Het weer werd ’s avonds alleen nog maar slechter, waardoor ook de clubkampioenschappen afgeblazen moesten worden. Aan de ene kant helaas, maar aan de andere kant biedt het ook wel weer kansen. Voor hen die niet konden: op zaterdag 6 maart 2010 van 21.30 uur tot 23.30 uur te Amsterdam worden de clubkampioenschappen alsnog verreden! Dus… wedstrijdrijders schrijf je in en ben je geen wedstrijdrijder? Kom dan naar de ijsbaan om aan te moedigen!

Nu even iets heel anders: de nieuwe clubkleding. De nieuwe clubkleding is er nog niet. Op dit moment lukt het de leverancier niet om een proefmodel te leveren, dit is erg jammer. We hebben het bedrijf nog enige respijt gegeven. Mocht het hem binnen de afgesproken termijn niet lukken, dan zullen wij op zoek gaan naar een nieuwe leverancier. We blijven er druk mee bezig en geven niet op, de aanhouder wint heb ik me laten vertellen.

Ik wil afsluiten met een bijzondere activiteit binnen onze vereniging: een sponsoractie voor Haïti! De jeugd van onze vereniging wil hun steentje bijdragen in de hulp die wordt geboden aan de slachtoffers van de aardbeving in Haïti. Deze week zijn alle jeugdschaatsers zoveel mogelijk sponsors aan het zoeken voor hun schaatsprestatie. Vrijdag 29 en zaterdag 30 januari 2010 zullen de jeugdschaatsers zoveel mogelijk rondjes gaan schaatsen tijdens hun les. Het bedrag dat zij hiermee zullen ophalen zal gestort worden op giro 555! Benieuwd hoeveel het  totale sponsorbedrag zal zijn? Check dan vanaf 10 februari onze website www.de5dorpen.nl voor het laatste nieuws.

Ik wens iedereen nog veel schaatsplezier de komende tijd en wie weet zie ik jullie nog tijdens de clubkampioenschappen!

Groetjes,
Esther van der Heijden